کد خبر: 1216983
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از افتتاح دو هتل ۴و ۵ ستاره در ماکو تا عید ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: یک شرکت هوایی طبق تفاهمنامه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان در ماکو سرمایه‌گذاری کند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از افتتاح دو هتل ۴و ۵ ستاره در ماکو تا عید ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: یک شرکت هوایی طبق تفاهمنامه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان در ماکو سرمایه‌گذاری کند. 
حسین گروسی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با هلدینگ گردشگری یکی از شرکت‌های هواپیمایی امضا کرده‌ایم تا به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو مانند هتل‌های کپسولی، هتل، تقویت فرودگاه و حمل و نقل و مجموعه‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کند، گفت: با انجام این کار می‌توان گردشگران را به مدت حداقل دو شب در ماکو نگه داشت، بنابراین ماکو که الان محل گذر است، می‌تواند به مقصد گردشگر تبدیل شود. 
وی از افتتاح دو هتل ۴ و ۵ ستاره در ایام عید ۱۴۰۳ از سوی بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری داخلی خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های دیگر مانند شهربازی یا تفریحات سالم نیز آماده سرمایه‌گذاری است. ما آمادگی داریم تا زمین را به بخش خصوصی واگذار کنیم. همچنین می‌توان از ظرفیت سد و دریاچه ارس استفاده کرد. بستر بازی و ورزش‌های آبی و پاراگلایدر و اسکی و سوارکاری در ماکو وجود دارد و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که در این حوزه ورود کنند. 
گروسی ادامه داد: از رسانه‌ها انتظار داریم بیشتر به منطقه آزاد ماکو بپردازند، درحالی‌که ماکو از نظر گردشگری بسیار غنی است و ما دو کلیسای ارزشمند قره کلیسا و حضرت مریم داریم که می‌تواند مقصد گردشگران باشد. هم اکنون تعداد زیادی از گردشگران خارجی از این دو مقصد دیدن می‌کنند. اگر زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم تعداد گردشگران خارجی ۲۰ برابر می‌شود و ماکو مقصد گردشگران ترکیبی خواهد شد. 
وی توضیح داد: چرا باید گردشگران داخلی از تهران یا شهر‌های دیگر با ۱۰ برابر هزینه تا ترکیه بروند، درحالی که می‌توانند یکی دو روزی در ماکو باشند و از جاذبه‌های آن دیدن کنند سپس از ماکو به ترکیه بروند. بنابراین ماکو می‌تواند مقصد گردشگری ترکیبی داخلی و خارجی باشد. 
گروسی میزان گردشگران ایرانی که به ترکیه می‌روند و برعکس، ترک‌هایی را هم که به ایران می‌آیند اعلام کرد و گفت: حدود یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر از ایران به ترکیه می‌روند، درحالی که شاید تنها ۱۰ درصد از این تعداد گردشگر ترک به ماکو می‌آید. با این حال در تلاش هستیم تا این تعداد را افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار